Фітнес-фашизм. Скільки витратили українці в погоні за гарним тілом?

29 груд.
2017
Фітнес-фашизм. Скільки витратили українці в погоні за гарним тілом?

Що змушує українців ходити на фітнес, і скільки це коштує в Україні та за її межами

Краса вимагає жертв і фінансових вкладень, а сучасний культ красивого тіла тільки підливає масло у вогонь. В здоровому тілі здоровий дух, слоган родом з Радянського Союзу пустив своє коріння в ХХІ столітті, помінявши гімнастику перед телевізором з Джейн Фондою на похід у фітнес-зал до особистого тренера. Вести здоровий спосіб життя - обов'язкове завдання сучасної людини, але останнім часом мода на спортивне тіло переростає в справжній культ.

Культ спортивного тіла

Чи можемо ми сьогодні говорити про моду на фітнес, якщо за результатами дослідження FitnessConnectUA тільки близько 1 млн українців регулярно відвідують фітнес-клуби? Скоріше так, ніж ні, адже легше свято вірити в пропаганду здорового способу життя ніж впроваджувати заняття спортом в своє життя.

У минулому році українці витратили на фітнес-послуги 19,7 млрд. грн. При цьому понад 6 млн. українців час від часу займаються у фітнес-клубах або в традиційних спортивних залах. З них тільки 45% людей ходять в великі мережі. Такі дані маркетингового агентства Smart.

"У порівнянні з багатьма націями ми любимо здорове харчування і навіть не замислюємося про це. Наша національна кухня цьому підтвердження, це вам не картопля фрі і fish & chips. Але ось що стосується спорту, тут у нас немає сформованої культури, як Європі або в США. Україна молода країна, тому повертаючись в СРСР можна уявити як середньостатистичний чоловік ходив в спорт зал в підвалі "потягти" гантель, а жінки крутили обруч будинку або в кращому випадку ходили в басейн ", - розповідає фітнес-тренер Олена Заєць.

У далекому 1936 році перший фітнес-тренер і засновник силових навантажень американець Джек Лалейн створив центр здорового харчування і спорту.

У ті роки Джека вважали божевільним, а через 90 років спортивні корпорації Nike і Аdidas створили перші зали для бігу, крутий спортивний одяг та повністю перевернули свідомості мільйонів людей. "З 2000 року я можу виділити три фази, так звані хвилі популярності, на різні види спорту. Спочатку це були силові вправи спрямовані на активне зростання м'язів, після кардіо-навантаження і бокс, а зараз йога і кросфіт. При цьому постійним попитом користуються басейн і класичний тренажерний зал ", - розповідає Олена Заєць.

Як не крути, а моду нам диктує fashion-індустрія і лідери думок: топ-моделі, дизайнери та стилісти. Якщо в 1960-х в моді була Твіггі і її безмежна худоба, то з початку 80-х всі почали прагнути досягнути спортивних форм. "У психології вже давно пора узаконити термін боді-фашизм або фітнес-фашизм. Не одне десятиліття люди виснажують себе тренуваннями, три рази в тиждень стає мало, потім збільшуються години тренувань, і людина починає "згорати". Але з 2000-х маркетологи і власники клубів ще більше підлили масла у вогонь і перейшли на політику військових слоганів: "покажи свою силу", "геть жирні ноги", "секретна зброя для ідеального пресу" і так далі. до чого це призвело? у людей у ​​психіці вкоренилася думка, що зайві кілограми - це хвороба, якщо я хворий, я не такий, як всі, не відповідаю громадським коконом краси. І виходить замкнуте коло ", - розповідає психолог і терапевт Ірина Крупська.

І якщо в ЗМІ культ спортивного тіла замовчується, соціальні мережі стали головними ньюзмейкерами фітнес-краси.

d46c21 771x517"Практично всі молоді люди, зареєстровані в соціальних мережах Facebook і Instagram, знають такі групи, як "40 кг"і #бешенаясушка, які недвозначно розповідають юному поколінню про те, як потрібно виглядати. У минулому році ми проводили соціальне опитування і дізналися, що чоловіки вважають ідеальною вагою для дівчини 55 кг. В той же час половина опитаних дівчат мріють прийти в форму після пологів менш ніж за чотири тижні, як світові топ-моделі. Чоловік в розумінні дівчат - це в першу чергу міцні м'язи. Від сюди йде і шалений попит на фітнес-зал і дієти, але чи стаємо ми здоровішими від цього велике питання ", - розповідає Валентина Середа, кандидат соціологічних наук.

Ціна запитання

"Підстьобують" на заняття спортом і доступні ціни, особливо популярний серед киян SportLife, в якому можна купити річний абонемент з басейном за 3 тис.грн. За даними дослідження FitnessConnectUA, в Україні сьогодні діють 1419 клубів. При цьому 75% площ всіх фітнес-клубів зосереджені у великих містах, де проживають лише 18% українців. У Києві налічують близько 385 спортивних установ, на другому місці Харків - 153 клуби, а замикає першу трійку Одеса з - 95 установами. У першу п'ятірку також входять Дніпро - 86 і Львів - 78 клубів.

Зовсім інша ситуація в невеликих містах, де виявлено значний дефіцит закладів для занять фітнесом, а це значить, що ніша спортивного сектору ще чекає свого засновника.

За даними дослідження FitnessConnectUA, середня ціна літнього відвідування фітнес-клубу в Україні становить 5 тис. 429 грн, в Києві - 7 тис. 580 грн, а в містах з населенням менше 250 тис. чоловік - 3 тис. 865 грн. Як показало дослідження, річний оборот цього ринку в Україні сьогодні становить $ 201 800 000.

При цьому забезпеченість басейнами в Україні в сім разів менша встановлених норм.

Використовуючи дані Міжнародної асоціації спортивних клубів IHRSA, експерти FitnessConnectUA з'ясували, що Україна входить до двадцятки європейських країн як за кількістю фітнес-клубів, так і за кількістю їх відвідувачів. "Не дивлячись на активний розвиток українського ринку фітнесу, на жаль, міжнародні рейтингові установи досі не виділяють його, як окремий сегмент загальноєвропейського ринку. Тому це дослідження є надзвичайно актуальним, адже ми не тільки отримуємо дані про тенденції на ринку, але, як сподіваємося, використання методології авторитетної міжнародної організації забезпечить включення України в міжнародний рейтинг IHRSA вже в наступному році", - пояснює Галина Березюк, керівник проекту FitnessConnectUA.

Фітнес в Європі і США

Як показало дослідження EuropeActive недорогі спортивні зали допомогли європейському фітнес-ринку вирости в 2016 р, збільшити число клієнтів і доходи. Членство в сфері охорони здоров'я та фітнесу в Європі в минулому році збільшилася на 4,4% і склало 56,4 мільйона, при цьому ринкова вартість галузі зросла на 3,1%, до 26,3 млрд євро. Німеччина стала країною з найвищим членством в спортивних клубах в Європі, число користувачів фітнес-послуг склало 10,1 млн осіб. Згідно з даними Європейського доповіді про стан здоров'я та фітнесу за 2017 рік (European Healthand Fitness Market Report 2017) в першу п'ятірку лідерів за кількістю членства в фітнес-установах також увійшли Великобританія - 9,3 млн чол., Франція - 5,5 млн чол. , Італія - ​​5,3 млн чол. і Іспанія - 5,1 млн чол.

У доповіді говориться, що збільшення членських внесків пов'язано з низьким рівнем витрат, а також зі збільшенням числа спеціалізованих бутик-клубів.

Завдяки доходам в 2016 році в розмірі 26,3 млрд. євро, Європа займає перше місце в світі на ринку здоров'я та фітнесу, випередивши США, в яких дохід у 2015 році склав 23,3 млрд. євро.

Герман Рутгерс, член правління EuropeActive і співавтор доповіді розповів: "Минулий 2016 рік став роком сильного зростання з точки зору членства і ринкової вартості, а власники клубів відзначили, що очікують на хороше зростання в 2017 році і в майбутньому. Це показує, що продукти і послуги фітнес-сектору залишаються дуже привабливими для споживачів по всій Європі і змушують нас до 2025 року досягти мети і залучити 80 млн. осіб ".

Згідно з даними дослідницької компанії IbisWorld в 2016 році $ 30,3 мільярда було витрачено американцями в спортзалах, оздоровчих і фітнес-клубах. Це означає, що Сполучені Штати мають більше можливостей для розвитку фітнес-центрів, ніж будь-яка інша країна в світі. Наприклад, в Бразилії налічується близько 30 000 фітнес-центрів, а в Канаді близько 6 тис. У клубах здоров'я в Сполучених Штатах було об'єднано близько 55 млн. людей у ​​2016 році, що є найвищим показником на сьогоднішній день. В цілому Північна Америка стала третім континентом у світі за кількістю фітнес-центрів і клубів здоров'я. Найвища концентрація фітнес-центрів виявилася в Латинській Америці, де налічується близько 55 800 клубів. Європа стала другою за кількістю фітнес-центрів - 51 200. У цілому в 2016 році налічувалося близько 186 тис. фітнес-клубів по всьому світу.

Здоровий спосіб життя - це вічна класика, яка ніколи не вийде з моди. Маркетинг і лідери думок перетворюють заняття фітнесом в щось особливе, престижне і обов'язкове для кожного з нас. Чи погано це? Ні, адже це не пропаганда куріння ... Інша справа, коли займаються "фітнес-фашизмом" і проводять в спортзалах більшу частину свого життя. Як говорить народна приказка "все добре в міру", а в цілому мода на фітнес і здорове тіло - це добре як для індустрії, так і для населення. А підприємцям варто взяти на замітку, що ніша фітнес-клубів в невеликих містах України досі залишається вільною.

Джерело: Ділова Столиця