Пошук прибуткової ніші в фітнес-індустрії

01 лист.
2017
Пошук прибуткової ніші в фітнес-індустрії

В наш час у фітнес-індустрії відбувається масове зростання. Це означає наявність хороших можливостей як для фітнес-клубів, так і для самостійно практикуючих професіоналів в сфері фітнесу. Однак, якщо ви чітко не визначили своє становище в самій галузі, то, швидше за все, не зможете отримати вигоду з потенційних перспектив.

Перед вами чекліст, як визначити свою нішу всередині галузі, щоб не загубитися на фоні постійно розвиваючої конкуренції на фітнес ринку.

Що таке нішовий маркетинг?

Нішовой маркетинг - це стратегічна концепція, яка може застосовуватися практично в будь-якій сфері бізнесу. Якщо спочатку все і кожен представляються вам представниками вашої цільової аудиторії, має сенс звузити її для того, щоб ви могли докласти більше зусиль, орієнтуючись на потреби більш вузької групи людей.

Напевно, ви зараз ставите питанням: чому потрібно обмежувати свою цільову аудиторію, навмисно звужуючи коло своїх потенційних клієнтів? Справа в тому, що робота в певній ніші дозволяє таргетовано направити маркетингові зусилля. Це дозволить надати більш істотний вплив на цільову аудиторію і набагато покращить шанси на зростання вашого бізнесу.

Люди схильні звертатися в фітнес-клуби або до персональних тренерам, тому як у них є конкретні цілі. Можливо, вони хочуть схуднути або набрати масу, або підготуватися до нового сезону змагань. Коли потенційні клієнти почнуть шукати потрібного фахівця, вони з більшою ймовірністю звернуться в той фітнес клуб / до того тренера, який має відповідну спеціалізацію, а не заявляє, що може допомогти впоратися з будь-якою проблемою.

Подумайте, якими б могли бути пошукові запити таких потенційних клієнтів. Швидше за все, вони звучить як щось подібне: "заняття для молодих мам" або "кращий тренер з бодібілдингу". Навіть, якщо клієнти шукають фітнес-клуб, який працював би поруч з будинком, вони все одно більше схильні тренуватися в тій установі, яка в більшій мірі відповідає їх цілям.

Чи можна добитися успіху в фітнес-бізнесі без заняття певної ніші?

Можна, можливо. Досить багато фітнес-клубів і персональних тренерів так і зробили. Але ще більше акторів фітнес-ринку зазнали невдачі або зазнали мінімальний успіх, намагаючись пройти по цьому маршруту. Всьому виною - відсутність сегментації цільової аудиторії і, як наслідок, відсутність націленої комунікації з тими потенційними клієнтами, які могли б забезпечити процвітання бізнесу.

Таким чином, небажання визначитися з ринковою нішею рівносильне значним ускладненням з маркетингом, зниження авторитету в очах потенційних клієнтів і зменшенням лояльності з боку потенційних клієнтів. Так що виберіть нішу!

Дві переваги у визначенні фітнес-ніші

Орієнтація на вузьку аудиторію зі спеціалізованим набором нішевих послуг або продуктів має кілька переваг.

1. Ви стаєте експертом / авторитетом в обраній області

Вибір конкретної ніші не тільки приносить кращі маркетингові результати, але і дозволяє розвиватися професійно. Враховуючи весь час, який ви будете працювати з певною цільовою аудиторією або конкретною проблемою, досить швидко ви вийдете на експертний рівень, який дозволить іншим гравцям на ринку і потенційним клієнтам вважати вас визнаним авторитетом в цьому питанні або навіть кращим в ніші.

2. Ви стаєте більш конкурентоспроможним

Ніша - це завжди більш вузький пул потенційних конкурентів. Уявіть місто, в якому ви працюєте. Скільки в ньому є фітнес-клубів і тренерів, які можуть допомогти комусь схуднути? Напевно, таких багато.

А тепер прикиньте, скільки вам відомо клубів / тренерів, які в змозі підготувати клієнтів до марафону? Таким чином, можна зробити висновок, що, швидше за все, на ринку є ніша, заповнивши яку, ви станете якщо не єдиним, то як мінімум одним з небагатьох гравців, який надає певний вид послуг. Це в свою чергу означає нижчу конкуренцію в обраній галузі і збільшення ймовірності успішного ведення бізнесу.

Взаємодія з клієнтами

Клієнтам подобається працювати з професіоналом, який, на їхню думку, є кращим у своїй галузі. Спроба позиціонувати себе як "кращий персональний тренер в Києві" або "кращий фітнес-клуб в Києві" - це важкий тягар, який важко нести. Набагато більш імовірно, що клієнти будуть сприймати вас як "кращого тренера по схудненню" або "фітнес-клуб з найзручнішим залом для групових занять".

Коли клієнти відчувають, що працюють з кращими, то вони з більшою ймовірністю повернуться до вас в майбутньому. Вони також з більшою ймовірністю порекомендують вас знайомим, колегам, родичам, які мають схожі цілі. Таким чином, задоволені клієнти - це вдячні клієнти, які допомагають вашому фітнес-бізнесу розвиватися.

Звичайно, для початку потрібно зуміти правильно визначити і прорекламувати свою нішу. Це може бути найскладніша частина всього процесу.

Отже, як же вибрати свою фітнес-нішу і домогтися в ній успіху?

Два кроки до визначення ніші на фітнес-ринку

1. Проаналізуйте свій бізнес

Перший крок до визначення ніші - це розуміння сильних і слабких сторін вашої компанії. Серед експертів ведуться суперечки щодо того, на що більше потрібно звернути увагу: на свої сильні сторони або на те, чого вимагає ринок.

Однак, поміркуйте самі, ви зможете стати лідером в обраній сфері, тільки якщо у вас є певні передумови для цього (тобто сильні сторони). Навіть найвигідніша ніша цінна для вас тільки в тому випадку, якщо вам подобається працювати в цій ніші. Якщо ж клієнти помітять, що ви не відчуваєте пристрасті до того, чим займаєтеся, це може вплинути на їх враження про ваш бізнес.

2. Визначте охоплення своєї цільової ніші

Вам потрібно працювати в такій області, яка досить велика, щоб забезпечити підтримку зростання вашого бізнесу. Якщо фітнес-клуб функціонує в середовищі з малою кількістю населення для підтримки вузької ніші, то потрібно її розширити.

Пам'ятайте, що у найбільш успішних фітнес-клубів / тренерів обрана ніша не є ні занадто вузькою, ні занадто широкою. Наприклад, не так багато особистих інструкторів відомі як "найкращий тренер з віджиманням" (це занадто вузько) або фітнес-клубів, які сприймаються як "кращий фітнес-клуб для жінок" (це занадто широко). Ніша - це десь посередині між цими варіантами. Наприклад, тренування з власною вагою для нарощування м'язової маси - це вже повноцінна ніша.

Іншими словами, ви можете зайняти нішу, яка відображатиме будь-яку характеристику, що дозволяє групувати людей за типами. Це може бути вік або бажана функція (наприклад, підготовка клієнтів до змагань в певному виді спорту), життєвий етап (підготовка до весілля) або стан здоров'я (наприклад, відновлення після вагітності або йога для людей старше 50).

Пам'ятайте, що немає нічого страшного в тому, щоб працювати в ніші, яка вже була колись кимось визначена. Насправді, майже всі якісні ніші вже задіяні тими чи іншими клубами в світі. Ключем до успіху є пошук такої ніші, яка не переобтяжена гравцями саме в тому регіоні, де працюєте саме ви.

Джерело: Спільнота фітнес підприємців

Читайте також:

Чому клієнти покидають фітнес-клуби? 5 секретів, щоб їх утримати
В Україні 2.4% населення відвідують фітнес-клуби