Витрати на будівництво приміщень для фітнесу окупаються через 3-5 років

03 серп.
2017
Витрати на будівництво приміщень для фітнесу окупаються через 3-5 років

Пропаганда здорового способу життя спонукає інвесторів вкладати кошти в будівництво спортивних комплексів і SPA-центрів. Експерт із нерухомості, маркетолог і власник мережі фітнес-клубів доводять, що така інвестиція вигідніша, ніж вкладення у торгові центри, розважальні комплекси або цінні метали.

У сегменті торговельної нерухомості його учасники відзначають зниження попиту платоспроможного населення. Хоча ринок демонструє збільшення торгових площ. Наприклад, торік у Києві ввели в експлуатацію близько 156,7 тис. кв. м. Це – найвищий показник за історію. Такий рекорд передусім пов'язаний з виходом на ринок торгових центрів, будівництво яких відкладали кілька років.

Це означає, що інвестиція у купівлю приміщень під торговельні об'єкти несе низку ризиків. По-перше, близько 30% площ можуть виявитися незаповненими. По-друге, орендарі можуть розірвати договори, а пошук нових і підготовка приміщень під їхні вимоги займає щонайменше 2-3 місяці. Тому власнику доведеться шукати особливі способи для залучення та утримання клієнтів: знижувати орендні ставки, фіксувати валютний курс або отримувати оплату в гривні. Дехто компенсує витрати на ремонт або готовий отримувати від орендарів відсоток з товарообігу. Це часто зводить прибутковість бізнесу до нуля або загрожує збитками.

На тлі високих ризиків, пов'язаних із купівлею квадратних метрів під торгові об'єкти, інвестиції у відкриття фітнес-центрів виглядають привабливіше.

Віктор ОБОРСЬКИЙ, керівник департаменту стратегічного консалтингу UTG:

– Сьогодні є чимало прикладів, коли незатребувані площі в торгових центрах здають під фітнес-клуби. Рентабельність для власників будівель може бути різною і залежить від багатьох факторів: площі, орендної ставки, витрат на оздоблення приміщень. До слова, останнє – особливо актуальне для орендаря. Він хоче отримати вже готовий об'єкт – "під ключ". Але в будь-якому випадку, якщо є приміщення, які довгий час простоюють, краще їх віддати під фітнес-центр. Це приверне в середньому 500 чоловік на день. Як правило, людей із доходом середнім і вище середнього.

Сьогодні фітнес-індустрія демонструє великий потенціал зростання навіть в умовах економічної нестабільності.

Ангеліна ДЕРЕВЛЬОВА, директор з маркетингу та продажу ЖК RiverStone:

– Наявність фітнес-центру, спортзалу, залів для групових занять на території житлового комплексу або у кроковій доступності є однією з конкурентних переваг. Це можна сказати і про бізнес-центри, в яких фітнес-клуби вже стали обов'язковою умовою. Але щоб зрозуміти, чи вигідно відкривати фітнес-центр, потрібно розуміти локацію, концепцію, маркетинговий і бізнес-план. Такі завдання найчастіше під силу мережевим операторам фітнес-індустрії. Саме вони готові надати широкий спектр послуг за прийнятними цінами і залишатися на плаву навіть у складні часи.

Дмитро ЄКІМОВ, засновник групи компаній Sport Life:

– У Європі відкриття фітнес-клубу окуповується за два-три роки, в Україні – років за п'ять-шість. Це не простий бізнес, але він завжди буде затребуваним, а головне – дає віддачу при мінімальних ризиках. Чого не скажеш про інші сегменти, на перший погляд привабливі для інвестування. Sport Life – оператор фітнес-послуг. А сервіс менш схильний до коливання курсу валют, оскільки більше орієнтований на гривню. Адже не так сильно прив'язаний до доларової складової у своїй діяльності, на відміну від ритейлерів.

Нині в Україні чимало факторів сприяють розвитку фітнес-індустрії. Головний – інтерес із боку потенційних клієнтів. Сьогодні модно відвідувати фітнес-клуби, займатися спортом, піклуватися про здоров'я. При цьому поріг входу в цей бізнес низький, знайти приміщення практично будь-якої площі за прийнятними цінами теж нескладно. За словами експертів, за умови довгострокових договорів і мінімальних вкладень у ремонт і пристосування приміщень при здачі їх в оренду мережевому оператору, витрати на їхнє будівництво окупляться вже через 3-5 років. Це означає, що вигода від такої співпраці для девелоперського бізнесу очевидна.

Джерело: Gazeta.ua

Читайте також:

Фітнес-cектор Латинської Америки генерує $6 млрд. щорічно

Європейський ринок фітнес-послуг став найбільшим у світі